Puiston kingi

Moro kamelit,

mä käytiin tossa taannoin Maxi-flätin kans taas vähän hengailemas paikallisessa koirapuistossa. Tai no, siis mää hengailin ja Maxi juoksi ko sukkula puistoo ympäri, koko sen ajan mitä oltiin siellä. Sillä pojalla kyllä riittää tota virtaa!

puistossa 012

Vauhtihirmu syöksyy pallon perään

Maxilla on sukulaistyttö, basenjineiti nimeltään Minni. Tällä kertaa Minni oli myös puistossa mukana. Ko Minni tuli ekaks autosta, ni mää puhkesin hurjaan haukkuun sille, ko aattelin että ”tää on poikien reissu, tänne ei tyttöjä tarvita!!”, mutta sitten tajusin kyl ko matte torus, että pitäähän perheenjäsenet ottaa mukaan.

Minni on gaumeen kaunis ja hiano, se on semmonen muatovalio kuulema, ja ihan syystäkin. Ja silleen gaumeen hauska, että se on vielä coolimpi kuulkaa ko mä. Jos semmonen ny on mahollista. Minniä ei niinkö hetkauta mikään.

puistossa 045

Minni-neiti

Maxi ko on semmonen energiapakkaus, ni se päätti sitten yhtäkkiä, että tulee hyppiin mun mattee päin, ko se oli nii innoissaan ja ko matte tykkää siitä niin gaumeesti. Mäyräkoiran velvollisuus, niinkö tiiätte, oli siinä vaihees sit muistuttaa Maxille, kuka on kingi.

Joten ko Maxi hyppäs mattea päin, niin mää hyppäsin Maxia päin, ja ajoin sen poikkee matten luota. Varmuude vuoksi juoksin – tai no, otin ainaki pari vähä vauhdikkaampaa askelta – vähä matkaa viel Maxin perään kattomaan, että meni kans sana perille. Ja menihän se, Maxi ko on niin joviaali kameli.

puistossa 033

”Tsot tsot, kuule senki vauhtihirmu”

Oli kyllä mahottoman kiva taas hengailla, ja varsinki muistuttaa kaikille, kuka on kingi. Eikä tarttennu ees rähjätä sen suhteen, kyllä mua hymyilytti seki asia kovin. Minnin emäntä otti todisteenki, kattokaa vaik:

kingi

”Keh heh, en oo Naurava Nakki, vaan Naurava Kingi.”

 

Mahottoman hyvää viikonjatkoa kaikille,

t. Mauri-setä, the King

Categories: Uncategorized | 12 kommenttia

Artikkelien selaus

12 thoughts on “Puiston kingi

  1. Todellakin, Mauri-setä, sä oot The King!!!

    • Juu kiitti pojat, oon tän puiston kingi – niinkö tekin ootte oman pihan kunkkuja, vai onko Tuisku vielä prinssin roolissa? Terkkuja! t. Mauri-setä

  2. Piti munkin ruveta hekottamaan, niin hauska juttu oli! Ja hieno kuva hekottavasta Kingistä, nauraa mokoma salaa partaansa… 🙂

    • Keh heh, kiitos ja hauskaa meillä olikin 🙂 Mää hekotan usein partaani, mutta toi mun matte on niin hidas että se ei ehdi sitä kuvaamaan ilman, että mää ehdin sen aikeet huomata – Minnin mattella taas oli salamanopee laukaus! Terkkuja Saksaan, t. Mauri-setä

  3. Oi ku oliki nätti tytteli toi Minni. Mut kuule mä teen ihan samaa, jos joku koira uskaltaa tulla mun mammaa moikkaan, niin mä annan aina vähä huutia. Se on kuulkaas mun mamma vaiks se sydän sulaa kyl muillekin koirille.

    • Juu Minni on eri hieno! Eiks se oo vähä niinkö meidän vahtikoirien tehtävä kattooki noitten mattejen perään, ko ei niistä muuten tiiä, minne joutuisivat ilman mäyräkoiriaan? Hyvää lähestyvää viikonloppua sulle, Nelli! t. Mauri-setä

  4. Hiano kuvasarja ja sä oot Mauri ihan ehdoton kingi. Muikea ilme sulla tuossa vikassa kuvassa. Meiän yhellä tutulla on ollut basenjeja ja se oli kanssa yksi rotu mitä hetken mietittiin ja päädyttiin kuitenkin mäykkyyn. Terveisiä Epsoon pualell, M-L ja Ossikka.

    • Juu kiitti, mä oon tän puiston kingi ihan niinku Ossi on teidän tienoon kunkku – yhdessä hallitaan vierekkäisiä valtakuntiamme, eiks nih. Mä osaan tarvittaessa olla kovinki muikeena, mutta en liian usein ettei coolius kärsi. Terveisiä sinne naapurikuningaskuntaan, t. Mauri-setä

  5. Oi että me iloitaan, kun sä jaksat hengailla ja hillutellakin puistossa. Ollaan tosi onnellisia, kun oot toipunu noin hyvin. Ja kyllä sä oot tosiaankin ihan aito kuningas. Sun tukkakin on samanlainen kuin entisaikojen kuninkailla oli, tommonen pitkä ja kihara. Koko valtakunta lakoo sun edessäs – ja mä pyydän saada muiskauttaa oikein ison muiskun Teidän Korkeutenne kuninkaalliselle kuonolle!<3

    • Kiitos muiskusta, Mirkkuseni! Joo mä oon tämmönen pitkätukka ollu aina, paitti ihan pentuna ko ei ollu viel tukka kasvanu – eikä hulmuvat rintakarvat. 🙂 t. Mauri-setä

    • Kiitos Mirkkuseni, muiskut tekee aina kutaa! 🙂 Joo meiän matte sanoo aina, että mää kuulema muistutan semmosta sarjaa, joka tuli joskus telkkarista, ko ”Kolme muskettikoiraa” – siinä Aramis oli kans tämmönen pitkätukka, vaik ei vissiin mäykky ollu kuitenkaan, mut melkosen komia kuitenkin 🙂

    • Kiitos söpöliini muiskusesta, tästä sulle semmonen samanlainen heti takas *MUISKIS*! 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Pidä blogia WordPress.comissa.

