Kamelillaki haimatulehdus

Moikka

arvatkaa mitä, mun vanha kameli Chimu oli tullu vähän kipeeksi, ja masu oli sekaisin. No, sen emäntä muisti sitten mun taannoiset haimakauhut, ja vei Chimun lääkäriin eilen.

Ell oli sanonu että ei oo haimista, ko ei oo mitään niitä kaikkein tyypillisimpiä oireitakaan. Vaan ei ollu mullakaan sillon, joten Chimun matte oli pitäny päänsä, ja vaatinu haimakokeen ottamista verestä. Ja sieltähän se paljastu, haimatulehdus.

Niinpä mun kamu oli sitte kans samassa sairaalassa eilisen tiputukses, ko mis määkin olin joku viikko sitte. Ny vaan toivotaan että kamelin toipuminen lähtee käyntiin heti, eikä takapakkia tuu.

Kummia juttuja nämä, ko ei meillä kummalkaan ollu niitä ”tyypillisiä” oireita, mut yks juttu oli sama kummalki: molemmilla meni kakka niin kumman näköseks, että sellasta ei ollu kummankaan matte ennen nähny.

Me pidetään ny vuorostaan tassut ristissä Chimun paranemiseksi, ja lähetetaan paljo hyvää karmaa pojalle!

chimu

Chimu, mun hyvä kameli.

Categories: Uncategorized | 8 kommenttia

Artikkelien selaus

8 thoughts on “Kamelillaki haimatulehdus

  1. Elli

    Mä en ny pistäny mitään linkkauksia tohon mun nimeen, mutta tiät kuka oon 😉
    No onpas harmillista tosiaan, mut sulla kun, Mauri-setä, on tota kokemusta asiasta, niin osaatte varmaan maten kans neuvoo ja auttaa Chimua ja sen mattea tossa ruokavaliossa. Pikast paranemist ja hyvää karmaa Chimulle! Ja muiskut sulle, puuuh!

  2. Voihan kurjaa, et kamelilles tuli kans tuo vaiva. Mut kuule, mun matteni sanos, et teiän pitää olla tyytyväisii, et nykyää tota vaivaa osataa paremmi hoitaa ku sillo joskus, ku mun matteni yks koira sairastus kans ja se piti sit lähettää jonneki pilvel, en mä oikee tajunnu, mitä se (matte) selitti… Silläki oli kuulemma ollu kakka ihan harmaat. Ja kyl ny noi oireetki on aika tyypillisi, ku teil molemmil kerra oli samat, Ellil tais olla joku vanha oppikirja tost taurist. 🙂
    Parane ny, sä kamelin kameli Chimu!

  3. No toivotaan, että Chimu-kameli kanssa selättää haimatulehduksen. Voi se kakka mennäkin oudon näköiseksi, kun haimalla taitaa olla oma osuutensa siinä ruuansulatuksessa. Nyt en muista ihan mikä, mutta joku kuitenkin. Parantavia kaukoajatuksia kamelille kanssa. On se hyvä, että on itsepäisiä emäntii, muuten joutuisi koirat ihan turhaan kärsimään kivuista. Terveisii teille molemmille, M-L ja Ossi.

  4. Joo, mä laitan hirmuisesti parantavia muiskuja Chimu-kamelille! Tsemppiä Chimulle!
    Ja supersuuret muiskaukset sulle, Mauri-kulta!<3

  5. Täältä lähtee aaltojen muodossa hyviä viboja Chimulle. Riittävän monesta ei-tyypillisestä-oireesta tulee tyypillinen oire, jotka ellit noteeraa…

  6. Jaksuja ja paranemisia!

  7. Oi voi, paranemista sun kamelille, ei oo kivaa vaiva.

  8. Gaumeesti kiitoksii teille kaikille Chimun tsemppauksesta, mää oon kertonu kaikki terveiset visusti eteenpäin. Chimulla oli vielä alkuviikosta haimatesti positiivinen, eli tulehus edelleen päällä, mutta se ei oo kait niin kipee ollu ko mitä mä olin, joten siinä mielessä se voi kyllä paremmin – ja tietty paranee koko aika lisää.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Pidä blogia WordPress.comissa.

